Hi Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Karlijn en Danielle - WaarBenJij.nu Hi Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Karlijn en Danielle - WaarBenJij.nu

Hi Nieuw-Zeeland

Door: Karlijn & Danielle

Blijf op de hoogte en volg Karlijn en Danielle

14 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Lieve lezers :)

Allereerst allemaal super bedankt voor het afscheidsfeestje afgelopen vrijdag en de zussen natuurlijk in het bijzonder! Leuk om iedereen nog een keer gezien en geknuffeld te hebben.
We zijn afgelopen dinsdag veilig aangekomen in Auckland! Lieve (en knappe!) mensen hier, lekker weertje en een leuk hostel.
Woensdag hebben we Mount Eden 'beklommen'. Het was een wandeling van ongeveer 30 minuten en bovenop hadden we uitzicht over de hele stad. We hadden broodjes en biertjes meegenomen en bovenop de berg even geproost op onze aankomst in Nieuw-Zeeland. Terug in het hostel even een dutje gedaan en daarna naar een bar gegaan waar we naar horen zeggen gratis pizza konden eten. Wij konden dit als gierige Hollanders natuurlijk niet zomaar laten gaan dus rond half 8 zaten we in de bar Carpark waar we voor 5 dollar (is heel goedkoop hier!) bier konden drinken en inderdaad gratis pizza kregen. Dat we ons zelf voordat we hier aankwamen gierige Hollanders vonden, hebben we na ons bezoek aan Carpark ook weer laten varen want Aziaten, die kunnen er wat van!!! Niet normaal hoe gierig die zijn haha. Na het eten en een paar biertjes zijn we lekker gaan slapen, toch nog een beetje moe van de reis. Er is hier een wet in Nieuw-Zeeland dat je niet zomaar alcohol mag drinken. We hadden dus lekker biertjes gekocht, mochten we dat niet meenemen het hostel in! Je mag het ook niet op straat nuttigen en eigenlijk ook niet op de berg waar we het woensdagmiddag gedronken hadden. Maarja, we hebben het gistermiddag toch maar stiekem in onze tas verstopt om op ons bed wat biertjes te drinken voordat we mee gingen doen aan de kroegentocht. We hebben Anke al een paar keer zien werken achter de receptie en gisteravond ook drankjes gedaan samen voordat we mee hebben gedaan aan de kroegentocht. Grappig om hier in Nieuw-Zeeland iemand uit de buurt van Venray te zien. De kroegentocht was grappig, veel mensen leren kennen, ons Engels naar een (nog) hoger niveau getild en gedanst op de beste hits van 2012. De mensen hier gaan echt los in de kroeg dus dat heeft een aantal leuke momenten opgeleverd. We hebben ons wel al bedacht dat we waarschijnlijk de komende twee maanden niet dronken gaan worden, want als dat onze planning is zijn we waarschijnlijk 50 dollar per avond verder. Maar dat is goed voor ons! Het eten is ook best wel duur dus we denken dat we als supermodellen richting Azie gaan. Weinig eten en weinig alcohol kan niet missen dat we een aantal kilo in Nieuw-Zeeland achterlaten.
Vanochtend toen we wakker werden was het echt super lekker weer dus hebben we de ferry gepakt naar Devonport, een eilandje 15 minuten van Auckland af. We stonden in de rij om op de ferry te stappen en dachten dat we in de 'priority lane' stonden omdat er alleen maar 70 plussers aan het wachten waren. Eenmaal op het eiland kwamen we erachter dat Devonport een soort Benidorm (basterds) van Nieuw-Zeeland is. Dat maakt het eiland trouwens echt niet minder mooi, het is er echt prachtig! Heel veel groen, rustige strandjes, mooi uitzicht over Auckland, leuke Pippi Langkous huizen en een heerlijk zonnetje. We hebben vandaag voor het eerst in de zee gezwommen en wel in de Pacific Ocean. Daarna zijn we lekker gaan wandelen naar de Mount Victoria, weer een kleine hike met een super mooi uitzicht over Devonport en heel Auckland aan de andere kant van het water. Onderweg hebben we zelfs nog even in bomen geklommen en geschommeld :). Op de berg hebben we Collin ontmoet, een gepensioneerde man die een eigen bedrijf heeft waar wegenkaarten voor Nieuw-Zeeland worden gemaakt. De man was echt heel geïnteresseerd en heeft ons vervolgens met de auto een toer over een deel van het eiland gegeven. Leuk om het een keer van iemand die hier woont te horen. Hierna hebben we de ferry teruggepakt naar Auckland. Onderweg naar een eettentje kwamen we op de hoek van de straat een groep mensen tegen die geld aan het ophalen waren voor het goede doel: kindjes met een hartafwijking. Een vrouw met veel centen gaf ons 20 euro als wij mee zouden doen met het 'spel', namelijk 5 minuten met je onderbenen in ijskoud water (klinkt makkelijker dan het is). Dapper als wij zijn, hebben we deze challenge met beide handen aangepakt en hebben we 20 euro gedoneerd aan het goede doel. Daarna zijn we bij Depot gaan eten. Sophie en Steef hadden ons hierover verteld en terecht! We hebben echt mega lekkere couscous met kip, aubergine en salade gegeten. Echt hemels!!! Zeker na drie dagen pizza haha.
Gister hebben we ons trouwens ook even verdiept in hoe we gaan reizen door het land. Eerst vonden we het huren van een minibusje een heel goed idee, met daarin een douche en toilet zodat we onze eigen gang kunnen gaan maar bij de Tourist Information Office vertelden ze ons dat dit echt heel duur is. Maart valt nog in het hoogseizoen en pas vanaf april wordt het hier officieel winter en ook stukken goedkoper. Daarom gaan we vanaf morgen echt de toerist uithangen en met de Kiwi Experience op pad. De Kiwi Experience is een hop on hop off bus waarmee je zowel het noorder als het zuider eiland kan gaan ontdekken. We rijden morgen naar de Bay of Islands en vanaf daar gaan we ongeveer 2,5 week het noorder eiland bekijken en daarna nog 4 weken het zuider eiland. Net nadat we dit hadden geboekt kregen we in het hostel te horen dat er vanaf morgen een storm (lees cycloon) op schaal 5 verwacht wordt. Deze trekt over het noorden van Nieuw-Zeeland (dus ook over de Bay of Islands en Auckland) en duurt tot ongeveer maandag. Even twijfelden we om de bustoer uit te stellen maar de avonturier in ons heeft ons doen besluiten om de trip toch door te zetten, ondanks de kans op wegwaaien. Hebben we dat ook weer eens meegemaakt.

Bovenstaand verhaaltje hebben we gisteren al geschreven, maar op het moment van plaatsen hield de WiFi ermee op. We zijn nu in Paihia, drie uurtjes ten noorden van Auckland. Onderweg zijn we gestopt bij een waterval, jeej de eerste op onze reis! Vanmiddag gewandeld door een mangrove mét afgrond en vanavond hebben we een bbq. Morgen rijden we naar cape Reinga, het noordelijkste puntje van Nieuw-Zeeland waar we meeten met de cycloon.

Tot het volgende berichtje :) dikke kussen en knuffels

P.s. Wij als gierige Hollanders zijn altijd op zoek naar gratis slaapplaatsen:
geef het door, Karlijn&Danielle willen graag gratis slapen op een oor! :)
P.p.s. Tip (en vooral voor papa Jelmer): het lekkerste ijs, in ieder geval van dit land, hebben we donderdag gegeten bij Giapo op Queensstreet in Auckland. Echt bizar lekker!!!

• 14 Maart 2015 - 08:32

Sophie :

Hihi wat heerlijk herkenbaar allemaal meiden! Ik ben inderdaad als een arme sloeber teruggekeerd uit dat land! Weinig alcohol gehad daar, pfff! Geluk met jullie gratis pizza want daar betaal je ook zo 25 dollar voor!

Wat cool dat Depot jullie beviel! Het werd ons ook aangeraden en we hadden echt zoiets van ja-ja, maar het was echt hemels inderdaad!!

Het noordelijkste stukje! Gaan jullie op een tour? Daar sandboarden van de duinen af is echt een aanrader. Dat is echt gaaf!!

Geniet ervan! Ook met cycloon, moet goed komen!

• 14 Maart 2015 - 09:17

Annie:

Wat een leuk verhaal lieffies! Lekker uitwaaien komend weekend dat hoor ik wel! Geniet er van en heel leuk dit te lezen! Toppers!!!! Xxx

• 14 Maart 2015 - 09:36

Susan:

Hey Danielle,

Leuk, jullie eerste reisverslag. Hopelijk de eerste van vele, want het is erg leuk om te lezen!
    De volgende keer lezen we vast over jullie ontmoeting met de cycloon.

Groetjes,
    Emiel en Susan

• 14 Maart 2015 - 09:52

Wil:

Ha lieverds, zo jullie hebben al vanalles ondernomen, leuk om te lezen dat jullie het naar de zin hebben! Uitwaaien mag, wegwaaien liever niet, let maar goed op wat de inwoners doen! Xxx Albert en Wil.

• 14 Maart 2015 - 12:44

Aniek:

Karlijn, wat een tof verhaal!! Heel veel plezier nog! De beste tip voor gratis slapen: couchsurfing. Ik doe dat ook veel en heb daardoor de meest toffe dingen meegemaakt en in de mooiste paradijsjes geslapen. Misschien iets voor jullie? X

• 14 Maart 2015 - 13:14

José:

Lieve meiden! Jullie zijn echt aan het genieten en vooral veel aan het zien! Geweldig om te lezen. Ben het met Wil eens: niet wegwaaien s.v.p.!! Veel kusjes en knuffels en ik verheug me op jullie volgende verhaal. xxxxxxxxxxxx José

• 14 Maart 2015 - 17:07

Lars :

Hoi zussie,

super cool!! Spreek je snel! Kus Lars!

Hey Daan, wat een fantastisch verhaal! Heel leuk om te lezen! Klinkt heerlijk 3 dagen pizza en ook heel spannend met zo'n hop on hop off bus midden in een cycloon! Ben benieuwd naar het vervolg ;)

Liefs! xxx Helena

• 15 Maart 2015 - 00:24

Lynn Voss:

Hee meiden!
    Wauww klinkt echt nu al suuuuper!! Pfff ik ben echt zooo jaloers!!
    Geniet er supertje hard van meiden, maar dat komt ongetwijfeld goed!!
    Liefs Lynn

• 23 Maart 2015 - 15:21

Jelmer:

Hallo meiden.

Bedankt voor het leuke verhaal, ga zo door met de tips (lekkerste ijs) en mooie plekjes ontdekken.
    Via google een beetje de plekken gezien waarover jullie vertellen, ziet er geweldig uit allemaal.

Liefs en dikke knuffel, papa / Jelmer